Przejęcie i skup spółek

Kancelaria CONSENSUS specjalizuje się w przejęciach, restrukturyzacji, likwidacji, a także skupowaniu spółek prawa handlowego (głównie spółek z o.o.), zarówno tych będących w trudnej sytuacji finansowej jak i tych, których obecni właściciele chcą się pozbyć z innych przyczyn.

Głównym celem przejęcia spółki z problemami finansowymi jest zapewnienie ochrony obecnemu zarządowi przed możliwością rozszerzenia odpowiedzialności za zobowiązania spółki na prywatny majątek członków zarządu z art. 299 Ksh oraz z art. 116 Ordynacji podatkowej. Mamy w tej kwestii bardzo duże doświadczenie – notarialnie przejmujemy zobowiązania i dokumentację księgowo-kadrową.

Jednym z głównych powodów dla których Klienci sprzedają spółki to m.in. chęć lub konieczność likwidacji  spółki, uciążliwość związana ze składaniem sprawozdań finansowych oraz konflikty między wspólnikami.

Likwidacja spółki zawsze wiąże się z dużymi nakładami czasu oraz pieniędzy. Koszty generuje obsługa prawna kancelarii, wynagrodzenie biegłego rewidenta oraz opłaty sądowe.  Nierzadko mogą one wynieść od 7.000 do nawet 10.000 zł. przy likwidacji spółki, która nigdy  nie rozpoczęła działalności gospodarczej! Likwidacja to również proces bardzo czasochłonny – potrafi trwać nawet ponad rok!

Dlatego dla klientów zainteresowanych likwidacją spółki CONSENSUS oferuje usługę przejęcia spółki w celu jej likwidacji. Korzyści tej usługi są następujące:

  • oszczędność czasu– proces przejęcia spółki odbywa się podczas jednego spotkania u notariusza zamiast kilkumiesięcznego procesu likwidacji sądowej,
  • oszczędność pieniędzy– usługa jest tańsza niż likwidacja sądowa,
  • bezpieczeństwo– w momencie przejęcia spółki przez nowych wspólników i ustanowieniu nowego zarządu dotychczasowi wspólnicy i zarząd mają problem odpowiedzialności za sprawy spółki z głowy!

Przykładowo: koszt przejęcia spółki bez zadłużenia w celu jej likwidacji wynosi 5.000 zł.  Prowizja za nasze usługi wynosi jedynie 7% wartości zadłużenia spółki, nie mniej jednak niż 5.000 zł.!

W cenie prowizji zawarte jest przygotowanie dokumentów do transakcji zakupowej, objęcie udziałów oraz zarządu, udostępnienie nowego adresu rejestrowego dla spółki w Warszawie oraz przeprowadzenie procesu rejestracji zmian w KRS.

Do ceny prowizji trzeba doliczyć koszty notarialne. Jeśli Spółka jest z Warszawy będzie to ok. 800 zł. Jeśli z poza to ok. 1.400 zł. Koszty rejestracji zmian w KRS są stałe i wynoszą 350 zł.

W razie pytań i porady prawnej chętnie służymy pomocą. Porada prawna i przygotowanie dokumentów pod kontem danej transakcji jest bezpłatna. Płatność następuje dopiero przy transakcji. Dlatego też zachęcamy do kontaktu. Wyjaśnimy wszelkie procedury i wątpliwości.

Partnerzy:




KONTAKT DO MNIE
Katarzyna Zboś
PRAWNIK MEDIATOR

ul. Św. Jacka Odrowąża 15
03-310 Warszawa
tel: 509-042-226
email: zbos.katarzyna@gmail.com



Prawnik Mediator